هنوخ شوئن پورپورا (HSP) و تکرر ادرار

شنبه 21 ارديبهشت 1392
ن : lafee

هنوخ شوئن پورپورا (HSP) و تکرر ادرار

 

هنوخ شوئن پورپورا (HSP) و تکرر ادرار
هنوخ شوئن پورپورا (HSP) نوع واسکولیت، گروهی از اختلال است که باعث التهاب رگ های خونی است. اگر چه این وضعیت می تواند هر کسی را مبتلا کند، آن را در کودکان و بزرگسالان جوان شایع ترین. جدی ترین عارضه هنوخ شوئن پورپورا، صدمه به کلیه ها (نفریت پورپورا) است. بیمارانی که دچار مشکل کلیوی ممکن است از ادرار کردن مکرر رنج می برند.

علل تکرر ادرار در هنوخ شوئن پورپورا

کلیه ها دو لوبیا شکل عضوی هستند که در پشت شکم قرار گرفته اند. همه خون در بدن از طریق کلیه ها چند بار در روز می گذرد، است و در اینجا است که خون فیلتر شده و تمیز است.

در کلیه های ما، توابع کلافه (گلومرول) برای فیلتر کردن خون و توبول های کلیوی نقش بازجذب تغذیه و بیشتر مایع هستند که توسط گلومرول فیلتر را ایفا می کنند.

برای افراد مبتلا به هنوخ شوئن پورپورا و بیماری کلیه، عملکرد کلیه را کاهش یافته است. وقتی توبول های کلیوی دچار اختلال شده و نمی توانند به درستی کار برای نشان دادن تابع بازجذب، مایعات مایعات توسط گلومرول ها خواهد شد به عنوان شکلی از ادرار تخلیه می شود. به عنوان یک نتیجه، بیماران افزایش تکرر ادرار را تجربه کنند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به HSP که دچار مشکل کلیوی نیز ممکن است علائمی مانند وجود خون در ادرار، تورم و یا ادم و فشار خون بالا داشته باشد. در برخی از موارد، هنوخ شوئن پورپورا منجر به برای پایان دادن به بیماری کلیوی مرحله. تا آن زمان، دیالیز یا پیوند کلیه باید به تصویب رسید برای حفظ زندگی. بزرگسالان در معرض خطر بزرگ از کودکان ابتلا به نارسایی کلیه هستند.

اگر شما با هنوخ شوئن پورپورا با یک یا بیشتر از علائم فوق تشخیص داده شده است، به شما پیشنهاد به انجام آزمون برای تایید وضعیت کلیه ها. با تشخیص زود هنگام و درمان موثر، نارسایی کلیه می تواند اجتناب شود. موفق باشید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تکرر ,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.