مشکلات چشمی شایع در بیماری مزمن کلیه (CKD)

پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392
ن : lafee

مشکلات چشمی شایع در بیماری مزمن کلیه (CKD)

مشکلات چشمی شایع در بیماری مزمن کلیه (CKD)

دو / سوم از تمام موارد بیماری مزمن کلیوی (CKD) با دیابت و یا فشار خون بالا ایجاد می شود. اگر بیماری کلیوی یک نتیجه از هر دو شرط است، دیدگاه خود او ممکن است در معرض خطر خواهد بود، زیرا این وضعیت نیز منجر علل بیماری های چشم و از دست دادن بینایی است.

مشکلات چشمی شایع در بیماری مزمن کلیه

* رتینوپاتی

رتینوپاتی اشاره به یک بیماری است که در آن عروق خونی کوچک در چشم به دلیل آسیب دیده به دیابت یا فشار خون بالا.

سطح قند خون بالا می تواند رگهای خونی کوچک در کلیه ها، انگشتان دست، پا و چشم آسیب برساند. افزایش فشار خون قرار می دهد فشار بر روی دیواره های رگ های خونی، تضعیف آنها را به نقطه ای که آنها می توانند برای شکستن و یا پشت سر هم. هر دو نوع رتینوپاتی در طول زمان رخ می دهد و علائم معمولا احساس نمی شود تا زمانی که اختلال انجام شده است.

* آب مروارید

آب مروارید زمانی رخ می دهد که لنز چشم ابری می شود.کاتاراکت پراکنده نور ورودی است و می تواند همه چیز را نگاه تار. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بالاتری برای این مشکل هستند.

* گلوکوم

فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر احتمالی برای این مشکل هستند. گلوکوم بر عصب بینایی در پشت چشم که انگیزه های به مغز می فرستد. سپس مغز این تکانه ها را به تصاویر. اگر فشار بیش از حد می سازد تا در چشم، عصب بینایی می تواند به تبدیل شدن دچار اختلال میشود. این آسیب می تواند در از دست دادن بینایی و یا در کل منجر شود.

مشکلات چشم می تواند عوارض شدید دیابت و فشار خون بالا است. بیماران مبتال به بیماری مزمن کلیه به عنوان یک نتیجه از این شرایط پیشنهاد می شود آگاه باشید که چشم خود را در معرض خطر قرار دارند. مدیریت این شرایط می تواند به جلوگیری از مشکلات بیشتر چشم و همچنین کمک به مدیریت CKD کمک کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: CKD,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.