مواد غذایی برای کمک به کم خونی در سندرم نفروتیک

سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
ن : lafee

مواد غذایی برای کمک به کم خونی در سندرم نفروتیک

 

مواد غذایی برای کمک به کم خونی در سندرم نفروتیک

کم خونی می تواند عوارض شایع سندرم نفروتیک و سایر بیماری های مزمن کلیوی است. اگر کم خونی می تواند بهبود یافته، پیش آگهی سندرم نفروتیک را تحت تاثیر قرار می شود. خوردن غذاهای مناسب می تواند کم خونی تا حدی کمک کند.

چرا می تواند سندرم نفروتیک منجر به کم خونی؟

کم خونی زمانی اتفاق می افتد که سلول های قرمز خون در تامین کوتاه مدت هستند. اریتروپویتین (EPO) نوعی هورمون ساخته شده توسط کلیه به بدن را به سلول های قرمز خون است. وقتی مردم به بیماری کلیوی، کلیه ها می تواند تعداد سلول های قرمز خون به اندازه کافی به قطره کم خونی به توسعه را ندارد. سندرم نفروتیک یک اختلال کلیوی است که با تلفات سنگین پروتئین ادراری است. این اتفاق می افتد زمانی که کلیه ها به درستی کار نمی کند و نشت مقادیر زیادی از پروتئین به ادرار است. به غیر از آسیب کلیه، کم خونی همچنین می تواند از عوامل دیگر ایجاد شود و یک رژیم غذایی فقیر یکی از آنها است.

مواد غذایی برای کمک به کم خونی در سندرم نفروتیک

خوردن غذاهایی که در آهن، ویتامین B12 و اسید فولیک بالا هستند ممکن است برای برخی از سندرم نفروتیک با کم خونی مفید است. اما این غذاها استفاده می شود برای بهبود کم خونی باید در رژیم غذایی برای سندرم نفروتیک بر اساس، در آن صورت، دیگر علائم سندرم نفروتیک می تواند مانع تشدید و آسیب بیشتر به کلیه ها می تواند اجتناب شود. متخصص تغذیه می تواند کمک به برنامه ریزی وعده های غذایی که شامل مواد غذایی مناسب است که منابع خوبی از این ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

علاوه بر مواد غذایی برای کمک به کم خونی در سندرم نفروتیک، مواد مخدر به نام عوامل erythropoiesisstimulating (ESAs) و آهن اضافی نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای بهبود کم خونی. اما کارشناسان بر این باورند که کارآمد ترین راه برای بهبود کم خونی است که به کلیه تولید EPO دوباره، که نیاز ما را به تعمیر صدمه به کلیه ها و به تدریج بهبود عملکرد کلیه. در آن صورت، بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک می تواند به طور موثر جلوگیری از دیالیز و یا پیوند کلیه. در حال حاضر بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک و بیشتری دریافت سود حاصل از Osmotherapy طب میکرو چینی است که معمولا در چین استفاده می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: نفروتیک,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.