CKD: چه مواد غذایی می تواند پس از دیالیز خوردن من

جمعه 6 ارديبهشت 1392
ن : lafee

CKD: چه مواد غذایی می تواند پس از دیالیز خوردن من

 


دیالیز یک درمان معمول برای بیماران CKD، که تابع به جای کلیه های آسیب دیده. چه کاری می توانید پس از دیالیز می خورند؟

غذا

دیالیز نشان می دهد که برخی از عوارض جانبی که نتواند به حذف کامل سموم در خون شما است. بدین ترتیب، بیماران CKD پیشنهاد برای حفظ یک رژیم غذایی خاص، که در غذاهای پتاسیم و سدیم کم نیاز است.

برای جلوگیری از پتاسیم، اجتناب از موز، پرتقال، آلو، اسفناج و آوکادو. برای جلوگیری از سدیم، محدود کردن مصرف خود را از پنیر فرآوری شده، چوب شور، درمان گوشت، و غذاهای کنسرو شده.

در اینجا برخی از غذاهای معمول برای بیماران CKD پس از دیالیز.

کلم

بالا از ویتامین K، ویتامین C و فیبر، کلم منبع خوبی از ویتامین B6 و اسید فولیک نیز می باشد. کم پتاسیم و کم هزینه، علاوه بر مقرون به صرفه به رژیم غذایی کلیه است.

سیب

سیب به کاهش کلسترول، جلوگیری از یبوست، محافظت در برابر بیماری های قلبی و کاهش خطر ابتلا به سرطان شناخته شده اند. سرشار از فیبر و ترکیبات ضد التهابی، یک سیب در روز واقعا ممکن است، دکتر را از شما دور نگه می دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون برای آن است که قادر به کاهش التهاب پیشنهاد شده است. بیماران دیالیز پیشنهاد به طبخ و شیب نان برای خواباندن سبزیجات.

چربی های اشباع شده

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه باید چربی های ناسالم مانند چربیهای اشباع شده و ترانس است که می تواند میزان کلسترول خون را افزایش دهد و منجر به انسداد عروق نیز، که یک انتخاب خوب برای بیماران دیالیزی، اجتناب کنند.

زغال اخته

این میوه مغذی گیاهی آنتی اکسیدان است که می تواند کمک به مبارزه با التهاب بالا است. آنتی اکسیدان ها در ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ) و دیگر انواع توت ها نشان داده شده است برای کمک به تجزیه آهسته استخوان در موش ساخته می شود کم استروژن.

ماهی

ماهی پروتئین با کیفیت بالا فراهم می کند و حاوی چربی های ضد التهابی به نام امگا 3S، که لیپوپروتئین با چگالی کم کمتر کمک می کند. این است که در جلوگیری از بسیاری از عوارض CKD، مانند فشار خون بالا و نارسایی قلبی مفید است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: CKD,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.