چرا بیماران دیالیزی در معرض خطر کم خونی

شنبه 26 فروردين 1396
ن : lafee

چرا بیماران دیالیزی در معرض خطر کم خونی

بیماران مبتلا به نارسایی کلیه تحت درمان با دیالیز در معرض خطر کم خونی هستند. کم خونی یک بیماری بیماری است که در آن گلبول قرمز خون کمتر از حد طبیعی است. در موارد دیالیز، کم خونی contributable به موارد زیر به چند عامل است:

1. نارسایی سلول های قرمز خون: کلیه های سالم تولید اریتروپویتین (EPO) است، که هورمون و می تواند استخوان را تحریک به تولید سلول های قرمز خون. سلول های قرمز خون مسئول حمل اکسیژن به به قسمت های مختلف بدن ما هستند. زمانی که کلیه ها آسیب دیده و موفق به تولید به اندازه کافی EPO، تولید سلول های قرمز خون در بدن کاهش می یابد. علاوه بر این، برخی از بیماران نارسایی کلیه ممکن است از دست دادن جدی سلول های قرمز خون در ادرار، و این نیز به وقوع کم خونی کمک می کند.

2. طول عمر کوتاه سلول های قرمز خون: کلیه ها شکست خورده می تواند سموم به موقع تخلیه نمی کند. این مواد سمی در خون ممکن است سلول های قرمز خون آسیب می رساند و در نتیجه کوتاه طول عمر خود را. در چنین حالتی، کم خونی نیز به راحتی رخ می دهد.

3. شرایط خونریزی شدید: به علت کاهش عملکرد کلیه، بیماران مبتلا به نارسایی کلیه از شرایط مانند خونریزی خونریزی گوارشی آسان تر، که آن هم یکی از عوامل خطر برای کم خونی کلیوی رنج می برند.

4. از دست دادن خون در دیالیز: دیالیز یک روش پزشکی که در آن خون خارج از بدن بیماران ناشی و فیلتر توسط یک ماشین است. در طی این فرایند، از دست دادن خون وجود دارد و این هم به کم خونی کلیوی کمک می کند.

5. کمبود آهن و ویتامین B12: بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی نیاز به تنظیم رژیم غذایی و به دلیل محدودیت رژیم غذایی سخت، آنها ممکن است به اندازه کافی آهن و ویتامین B12، که همچنین می تواند به کم خونی منجر مصرف نکرده اند.

کم خونی از عوارض شایع نارسایی کلیه است و آن رخ می دهد هیچ بیماران ماده دیالیز شروع کرده اند یا نه. بنابراین، لازم است که برای همه بیماران کلیوی برای جلوگیری از کم خونی کلیوی در پیش است.

مقاله مرتبط: http://www.kidneyfailureweb.com/dialysis-knowledge



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چرا بیماران دیالیزی در معرض خطر کم خونی,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.