عضله کشش و سردرد در طول دیالیز

جمعه 25 فروردين 1396
ن : lafee

عضله کشش و سردرد در طول دیالیز

دیالیز یک درمان نجات بخش برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه است. با این حال، آن را نیز می تواند هزاران عوارض جانبی، که در آن کشش عضلانی و سردرد بسیار شایع هستند شود.

چرا مردم در کشش عضلات دیالیز تجربه انجام دهد؟

در طول درمان دیالیز، به خصوص در نزدیکی پایان دیالیز، منقبض شدن عضله معمولا رخ می دهد. این به طور عمده به دلایل زیر نسبت داده است:

※ سطح پایین پتاسیم خون

※ اگر دو سیال بسیار است که توسط دیالیز فیلتر، بیمار وزن بدن خواهد شد کمتر از وزن خشک باشد. این می تواند به کشش عضلانی شوند.

※ اگر dialyzate کم سدیم استفاده می شود، آن را به سطح سدیم به سرعت در حال کاهش می دهد. به عنوان یک نتیجه، رگ های خونی در عضله منقبض خواهد شد و عضلات می توانید جریان خون به اندازه کافی نیست، در نتیجه به منقبض شدن عضله منجر می شوند. افزایش غلظت سدیم از dialyzate می توانید کشش را کاهش دهد.

چرا سردرد در طول دیالیز رخ می دهد؟

سردرد می تواند در 5٪ موارد دیالیز رخ می دهد. این وضعیت رخ می دهد با توجه به دلایل زیر:

1. فشار خون بالا: فشار خون بالا یکی از علل شایع سردرد در طول دیالیز است. داروها باید فورا مورد استفاده برای کنترل فشار خون بالا. در مورد جدی، اگر فشار خون نمی تواند موفق شود، دیالیز باید به حالت تعلیق. در درمان های زیر، بیماران باید به hemofiltration یا hemodiafiltration انتقال.

2. خونریزی داخل جمجمه

تصلب شرایین مغزی و فشار خون بالا معمولا در طول دیالیز، که می تواند خطر خونریزی داخل جمجمه افزایش دیده می شود. ناگهان رو به افزایش فشار خون و استفاده بیش از حد از داروهای ضد انعقاد، همچنین می توانید خونریزی داخل جمجمه شود. برای بیماری کلیه پلی کیستیک (PKD)، حوادث عروقی مغز رخ می دهد ممکن است به دلیل پارگی آنوریسم مغزی باشد. خونریزی داخل جمجمه می توانید سردرد شود.

3. سندرم عدم تعادل

سندرم عدم تعادل است که معمولا در افرادی که به تازگی دیالیز آغاز شده دیده می شود. این است که توسط سرگیجه، سردرد و سایر اختلالات سیستم عصبی برجسته شده است. افزایش غلظت سدیم dialyzate، تزریق داخل وریدی گلوکز با غلظت بالا، مانیتول یک روش موثر برای از بین بردن سندرم است.

4. علل دیگر

اگر همولیز، عدم تحمل به استات و سندرم آب سخت و غیره می تواند سردرد در طول دیالیز شود.

سردرد و منقبض شدن عضله معمولا در طول فرایند دیالیز دیده می شود، اما برخی از اقدامات پیشگیرانه می توانید آنها را جلوگیری می کند. kidneyfailurecn@hotmail.com، واتساپ:: +8615233618520 برای اطلاعات بیشتر، شما می توانید ما ایمیل مشورت کنید.

مقاله مرتبط: http://www.kidneyfailureweb.com/dialysis-knowledge



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: عضله کشش و سردرد در طول دیالیز,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.