علل و درمان پا درد بعد از دیالیز

چهار شنبه 23 فروردين 1396
ن : lafee

علل و درمان پا درد بعد از دیالیز

بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی پس از شروع دیالیز درمانی از درد و پا شدید پا اسیدهای رنج می برند، این یکی از عوارض دیالیز است یا علل دیگری وجود دارد؟ در اینجا شما می توانید علل و کاهش آن را یاد بگیرند.

چرا پاهای من درد پس از دیالیز؟

گرفتگی عضلانی. گرفتگی عضله یک عارضه جانبی شایع دیالیز با بروز حدود 10-15٪ است. گرفتگی عضله عمدتا به ساق و پا رخ می دهد و همچنین می تواند اندام های فوقانی و عضلات شکم را تحت تاثیر قرار. دلایل ممکن است کمبود اکسیژن در بافت ها و ناکافی حجم خون در گردش هستند.

درمان امراض استخوانی کلیوی. با توجه به کلسیم، فسفر و اختلال متابولیک ویتامین D، هیپرپاراتیروئیدیسم ثانویه و عدم تعادل اسید و باز، بیماران نارسایی مزمن کلیه اغلب استئودیستروفی کلیوی، همچنین درمان امراض استخوانی کلیوی نامیده می شود. این پیشرفت کند و با درد استخوان، شکستگی استخوان و تغییر شکل استخوان مشخص می شود. این یکی دیگر از علل عمده درد ساق پا است و برخی از بیماران حتی نمی تواند بلند بشه.

چگونه برای کاهش درد پا پس از دیالیز؟

برای درد ساق پا ناشی از گرفتگی عضلانی، کاهش سرعت یا توقف های فوق العاده تصفیه و تزریق شور 100-200ml یا آب قند هیپرتونیک می توانید درد ساق پا را کاهش دهد.

برای درد ساق پا ناشی از درمان امراض استخوانی کلیوی، alleviations موثر هستند به تعادل سطح کلسیم و فسفر، جلوگیری و اصلاح هیپرپلازی پاراتیروئید.

برای کاهش درد ساق پا از ریشه، بیماران برای نارسایی کلیه نیاز درمان موثر تا که به بهبود عملکرد کلیه و از شر دیالیز و یا حداقل کاهش فرکانس از دیالیز.

درمان های موثر باید توابع زیر را داشته باشد --- از بین بردن مواد زائد سوخت و ساز بدن و سموم، از بین بردن استاز خون و افزایش گردش خون، اصلاح عدم تعادل الکترولیت و ارائه تغذیه لازم برای تقویت استخوان و ترویج ترمیم بافت آسیب دیده کلیه.

سلول های بنیادی یک درمان خوب برای درمان درد ساق پا در اثر نارسایی کلیوی و دیالیز است. این درمان سیستمیک که متشکل از 6 مرحله است. این مزایای استفاده از فن آوری های پیشرفته تر تصفیه خون مانند hemofiltration، hemoperfusion، تبادل پلاسما که توابع پاکسازی کامل تر و در همان زمان کاهش عوارض جانبی دیالیز طول می کشد. پس از سموم و مواد زائد حذف شده و محیط داخلی پاک شده است، داروهای زیر می تواند اثرات بهتر در تعمیر خسارت کلیوی و بهبود عملکرد کلیه است.

اطلاعات بیشتر در مورد نارسایی کلیه دیالیز بیمار، لطفا ایمیل به kidneyfailurecn@hotmail.com، واتساپ: 8615233618520.

مقاله مرتبط: http://www.kidneyfailureweb.com/dialysis-knowledge



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: علل و درمان پا درد بعد از دیالیز,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.