نفروپاتی IgA : آیا می توانم آن را به نارسایی کلیه با بالا سطح پتاسیم توسعه

چهار شنبه 4 دی 1392
ن : lafee

نفروپاتی IgA : آیا می توانم آن را به نارسایی کلیه با بالا سطح پتاسیم توسعه

نفروپاتی IgA : آیا می توانم آن را به نارسایی کلیه با بالا سطح پتاسیم توسعه

 
نفروپاتی IgA در اشاره به چنین بیماری است که سپرده ایمنی پیچیده در گلومرول . برخی از بیماران مبتلا به نفروپاتی IgA نداشتند با سطح پتاسیم بالا companied . آیا می توانم آن را به نارسایی کلیه با سطح پتاسیم بالا توسعه ؟

چرا وجود خواهد داشت سطح پتاسیم بالا ؟

با رسوبکمپلکس ایمنی در گلومرول ، بافت کلیه آسیب دیده خواهد شد . بنابراین عملکرد طبیعی کلیه ها تحت تاثیر قرار خواهد شد . کلیه ها نقش مهمی در حفظ آب و الکترولیت در تعادل بازی . اگر گلومرول آسیب دیده ،GFR کاهش خواهد شد . پتاسیم بنابراین فوق العاده می تواند به طور کامل نمی توان تخلیه . تجمعپتاسیم در خون سطح پتاسیم بالا شود.

چه خواهد شد با سطح پتاسیم بالا اتفاق می افتد؟

اگر سطح پتاسیم است و به میزان مشخصی افزایش می یابد ، آن را باعث آسیب جدی به سلامت بدن شود. هنگامی که آن را بالاتر از 5.5mmol است ، بیماران را از ضرب و شتم آهسته قلب و آریتمی ها رنج می برند. هنگامی که سطح پتاسیم می رود تا 6.5mmol / l ، دیالیز فورا مورد نیاز است.

آیا می توانم به نفروپاتی IgA را به نارسایی کلیه با سطح پتاسیم بالا توسعه ؟

رسوب پیچیده ایمنی در گلومرول خواهد التهاب شود. با بزرگ شدن منطقه التهاب، میزان فیلتراسیون گلومرولی به تدریج کاهش خواهد یافت، تا که به عملکرد کلیه است. هنگامی که میزان فیلتراسیون گلومرولی قطره به زیر 15ml/min ، این بیماری را به نارسایی کلیه می روند. سطح پتاسیم بالا و کنترل نشده خواهد به سرعت به نارسایی کلیه را افزایش دهد. بنابراین مهم است تا به خوبی کنترل سطح پتاسیم و جلوگیری از نارسایی کلیه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: نفروپاتی IgA : آیا می توانم آن را به نارسایی کلیه با بالا سطح پتاسیم توسعه,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.